The Communication Challenge 2023
Als afsluiting van de jaarlijkse Communication Challenge presenteerden studenten van Avans Hogeschool de communicatiemiddelen, die zij hebben gemaakt voor Bredase (vrijwilligers)organisaties.
De teams ‘Improve Agency’ en ‘WAVY Communication Agency’ werden begeleid door Dewi van Hoek (voorzitter Arjati) en Carel Banse (projectmanager). Hun opdracht was middelen te ontwerpen om jongeren tussen 18 en 35 te interesseren voor het Indisch Erfgoed en de Stichting.
Het Bestuur gaat nu een keuze maken welke middelen daadwerkelijk ingezet zullen gaan worden.
improve agency
Improve Agency heeft op basis van de opdracht formats gemaakt voor het Instagram account; daardoor kan de naamsbekendheid en herkenbaarheid van de (activiteiten) van die Stichting worden vergroot.
Om presentaties op scholen te ondersteunen is een spel ontworpen, dat studenten en leerlingen activeert en stimuleert om de geschiedenis van Nederlands-Indie verder te onderzoeken.
Verder heeft het team een ’teaser’ voor een podcast gemaakt en een voorstel gedaan voor de website.
Improve Agency heeft samen met een ander team de ‘Firestarter’ prijs gewonnen voor de beste prestatie.
Wavy Communication Agency heeft onderzoek gedaan naar de doelgroepen en naar de meest gebruikte communicatiekanalen.
Daarnaast heeft het team zich gericht op de promotie van activiteiten. Zo hebben zij een ontwerp gemaakt voor een kraam met etenswaar en andere lekkernijen.
Het team heeft een enthousiaste presentatie gegeven over hun traject.